2017-03-10

Mały pies vs Duży pies


Wśród psiarzy przy wyborze rasy psa, często pada pytanie: mały czy duży? Często nie znamy wad i zalet wielkości psa i czasami wybieramy losowo. Dzisiaj chciałabym przedstawić kilka wad i zalet psa małego.






Potrzebujemy mniej karmy

Mały pies musi mniej jeść. Łatwo to zobaczyć przy dawkowaniu karmy. Mały pies o wadze 2 kg musi jeść około 30 gram, przy czym pies duży w 10 razy więcej. Na BARFie pies 2 kg musi jeść około 60 gram (3% wagi docelowej), przy czym pies 30 kg - 900 gram. Mniejsze dawkowanie wiąże się z mniejszymi wydatkami.

Łatwy wyjazd z psem

Małego psa można łatwo zabrać na wakacje ze sobą. Nie każdy hotel toleruje duże zwierzęta, owszem, można znaleźć który toleruje, ale zazwyczaj trzeba płacić za psa. Im większy, tym drożej. Wiadomo, że gdy psa nie możemy zabrać ze sobą musimy go z kimś zostawić. Chyba nie każdy chciałby mieć nawet przez kilka dni dużego psa?

Nieduża ilość aksesorii

Niestety, tak jest, że aksesorii na mikro psy jest nie wiele. Racja, są dirmy handmade, ale w tym wypadku jesteśmy zmuszeni czekać dość długo. Po przeszukaniu 8 zoologicznych i 3 sklepów internetowych, mój mikro-pies z szyją nie tak mikro, bo 22cm jest zmuszony do chodzenia w cienkich, kocich obrożach. 





Dzisiaj przedstawiłam Wam 2 zalety i 1 wadę psa małego. Tak naprawdę to nie są wszystkie, bo można ich szukać wiecznie, jest ich nie jedna. Jakiego psa macie Wy? Mały, duży, czy może średni?

Pozdrawiamy, A&S

5 komentarzy:

  1. Ja lubię i duże, i małe psy. Posiadanie każdego z nich ma jednak swoje plusy i minusy. My mamy problemy z kupowaniem akcesoriów, bo Vasco jest okrąglutki i raczej długi, niezbyt wysoki. Przez to obroże, ubranka itp. są albo za małe, albo za duże...

    OdpowiedzUsuń
  2. Czekam recenzje !

    OdpowiedzUsuń
  3. I małe i duże psy są fajne, jednak moje serce należy do mikropsów, zdecydowanie :) <3 Mniejsze wydatki, można nauczyć więcej sztuczek (no raczej dog niemiecki nie skoczy Ci na plecy xD), łatwiejsza kontrola nad nimi no i są bardziej kompaktowe - łatwiej je zabrać na wakacje. Następnym psem którego będę miała (jeszcze duuużo czasu do tego) też będzie mały pies. A co do akcesoriów - też mam problem z kupieniem obroży o dobrym obwodzie i szerokości 2 cm (idealne na Nele), więc jestem zdana na internet... :P
    Pozdrawiamy!

    OdpowiedzUsuń
  4. Ja wole zdecydowanie duże psy, a to, że więcej wydatków itp to jak dla mnie nic :D

    zwariowaneurwisy.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  5. Miałam małego psiaka, była cudowna, ale u mnie zaś zdecydowanie serce należy do dużych psów ;) Fakt, że wydatki też większe i również wyjazdy nie zawsze są łatwe bo spotkałam się z tym, że akceptują tylko małe psy. No, ale co z tego... ;)

    OdpowiedzUsuń

Spodobał Ci się post? Masz jakieś rady? Skomentuj!
Będzie nam bardzo miło jak skomentujesz! :D

*Weryfikacja obrazkowa wyłączona*
*Dodać komentarz może każdy, wystarczy wybrać opcję "Anonimowy"*